Cronică de film: În căutarea lui Dory, Disney – Pixar, 2016

Plini de nerăbdare, ne-am dus cu mic cu mare să vedem continuarea de la Finding Nemo și să o găsim pe Dory :). Filmul bifează cu succes toate așteptările pe care le puteți avea de la o producție Disney: aventură (mai mult sau mai puțin previzibilă și trasă de păr), personaje simpatice, importanța familiei și a prieteniei, la care se adaugă succesul comercial și portițe deschise către cel puțin una sau două continuări. Una peste alta, l-am vizionat cu plăcere și nimeni nu s-a plictisit.

Finding-Dory 1În linii mari, lungmetrajul spune povestea regăsirii familiei lui Dory, peștișorul amnezic care l-a ajutat pe tatăl lui Nemo să își găsească fiul. De această dată, ea pleacă în aventură, bazându-se pe frânturi de amintiri legate de părinți și pe prietenii săi. Regăsim astfel și personajele din primul film (Nemo, Marlin, țestoasele, pisica de mare) dar și alți amici, mai noi sau mai vechi, ai lui Dory: caracatița cap de afiș Hank, Bailey – delfinul alb ce credea că sonarul său nu funcționează, Speranța – rechinul-balenă miop. Finalul fericit a marcat reîntâlnirea lui Dory cu părinții săi și revenirea acasă, împreună cu Nemo și Marlin (surprinzător de rapid, în comparație cu celelalte călătorii, căci nu mai era timp 🙂 )

Ce ne-a plăcut:

• Piper 2În unanimitate declarată, cel mai mult și mai mult ne-a plăcut scurtmetrajul de la Pixar din deschidere, intitulat Piper; foarte expresiv, sensibil și amuzant, filmulețul ne prezintă un pui de pasăre dintr-o specie des întâlnită pe malul mării și al apelor în general (familia Scolopacidae), care reușește să își învingă teama de apă și să se hrănească singur; o bijuterie de film de animație, care aproape că eclipsează superproducția ce îi urmează! Și ne-am bucurat să aflăm că și alții au fost de aceași părere 🙂
  • Ritmul alert în care se succed diferitele episoade;
  • Lumea acvatică colorată și uneori chiar poetică;
  • Sunt cel puțin 3 personaje interesante, bine conturate, ale căror povești mă aștept să le descopăr în următoarele Finding-uri: Hank, Bailey și Speranța (Destiny);
  • Dozajul echilibrat între momentele tensionate, agitate și cele liniștite sau emoționante;
  • Mesajele poveștii (importanța familiei, rolul prietenilor, încrederea în forțele proprii) transmise într-un mod mai firesc, mai puțn strident decât în alte producții pentru copii;

Ce ne-am fi dorit să fie:

• Umor mai mult și mai spumos, pentru toate vârstele;
  • Mai puține exagerări (chiar să conducă o caracatiță un camion?!) și mai puține pierderi / rătăciri (tot filmul, cineva pierde și caută pe altcineva, fapt care face extrem de previzibilă acțiunea).

Finding Dory este un film simpatic, colorat în tușe de vacanță, care cu siguranță le va plăcea copiilor. Iar ca să placă garantat întregii familii, vă recomandăm o doză dublă de Piper, înainte dar și după film. De la Pixar, pentru cunoscători.